Dneska bez bujónu

16.03.2016 13:54

Jelikož moje rozhodnutí vařit bez bujónu bylo pevné a neochvějné, vyrazila jsem do zdejšího biiobchodu, abych v něm nakoupila nějaká ochucovadla. Naše městečko je poměrně drobného vzrůstu, kupní síla je malá a podle toho vypadá zásobování zdejších obchodů. Stejně i tak toho výše zmíněného. V regálu jsem kromě své oblíbené Solčanky a Horalky našla už jen lahůdkové droždí se sladem a... ...a krabičku kostiček biobujónu, které jsem ještě neznala a které neobsahovaly nic, co bych odmítala. A šup s tím do košíku! Chtěla jsi to bez bujónu, tak co to tady zkoušíš?! Křiklo na mě moje vnitřní já a jako obvykle mělo pravdu. Vyndala jsem bujóny a začala studovat droždí. Že má být lahůdkové, to jsem věděla, trošku mě ale zaskočil ten slad. Etiketa hlásala: Plná chuť, umami a mírná nasládlost bez obvyklé vůně kvasnic. Stačí jedna lžíce a vylízaný talíř máte jistý! Co je umami jsem netušila a nasládlá chuť mi nakonec vlastně nevadí. Mrkev, červená řepa a cibule jsou taky nasládlé. (Díky tetě Wiky už teď vím, co je to ta chuť umami a dokážu se s ní snadno ztotožnit.) Takže jsem si z města přivezla jen to droždí. Docela chabý úlovek, řekla bych.

Dneska bude k obědu polévka z červené řepy a mrkve. Nastrouhala jsem nadrobno zatím jen červenou řepu, protože ta se vaří o hodně déle než mrkev, podlila ji trochou vody a mrskla do toho zbytek rajského protlaku, co jsem našla v lednici (normálně tam protlak nedávám). Teď vždycky přišla chvíle na vraž do toho bujón. Takže jsem ho tam nevrazila, jen jsem to osolila, vetkla kousek másla a přihodila zakoupené lahůdkové droždí se sladem. Když řepa trošku změkla, rozmixovala jsem ji a přidala další červenu řepu, tentokrát nastrouhanou nahrubo. A dál jsem to vařila. Když byla řepa asi tak napůl uvařená, přihodila jsem na kolečka nakrájenou mrkev. Vařila jsem vařila, až byla mrkvička skoro hotová a přihodila jsem ovesné vločky. Ty jsem povařila už jen minutku, dvě, to bohatě stačí.

Do polévkových misek jsem nasypala trochu sušené celerové natě, aby maličko rozbila tu červenočervenou barvu a taky proto, že natě v polévce miluju a dobrou chuť!

Kóčky, to Vám byla dobrota!  

 

komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek