Co dům dal potřetí - hrachová lepenice

12.10.2016 14:46

Večer jsem si namočila cizrnu na zítřejší oběd. Zdála se mi nějaká jiná než obvykle, ale víc jsem o tom nepřemýšlela. Když se mě Andulka zeptala, co budu dělat z toho namočeného hrachu, došlo mi, že jsem si nejspíš měla před otevřením pytlíku přečíst, co obsahuje. Se sušeným hrachem jsem nikdy nepracovala. Čerstvý, či zmražený mám ráda, sama si ho pěstuji, ale vzpomínka na hrachovou kaši ze školní jídelny ve mně stále ještě vyvolává odpor. Asi jsem se i při jeho koupi přehmátla, protože sušený prostě nekupuji. Jenže vše už bylo v běhu, takže jsem s tím udělat něco musela. Poprosila jsem přítele na telefonu, přesněji svoji sestru na mejlu, jestli by mi poradila nějaký recept, protože sama jsem žádný nenašla. Všude se psalo jen o čerstvém zmrazeném, nenašla jsem jediný recept se sušeným. Sestra jako obvykle nezklamala. Ví, kam sáhnout, jelikož vaření je její vášní. Aby ne, když ho na hotelové škole vystudovala. Našla mi několik recepisů a mě oslovil ten s bramborami. Takže hned ráno jsem si uvařila brambory ve slupce a nechala je vystydnout. Když chcete dál zpracovávat brambory ještě teplé, rozblemstají se, takže je dobré je nechat vychladnout.

Jelikož jsem neměla ani jedinou zkušenost s vařením namočeného, sušeného hrachu, dala jsem ho vařit do papiňáku. Po patnácti minutách varu se mi z něj udělala nevzhledná kejda. Takže příště asi vařit jen v obyčejném hrnci. To si někde ověřím, abych pro příště věděla. Vyndala jsem z lednice zbytek v oleji naložených sušených rajčat. Olej z nich jsem nalila na pánev a zpěnila na něm nadrobno nakrájenou cibuli. Přidala jsem na kolečka nakrájenou syrovou mrkev a nadrobno nakrájená zmíněná rajčata. Vše jsem zasypala drceným kmínem. Měl by snížit nadýmavost. Pak ještě mletou papriku a trochu citrónové šťávy. Všechno jsem to ještě chvíli restovala, pak podlila trochou vody a nechala vodu odpařit. 

cibule, mrkev, rajčata

přidání hrachu

Pak jsem do toho nalila uvařený hrách a ještě to celé chviličku povařila, protože hrachová kejda obsahovala víc vody, než se mi hodilo, takže jsem ji potřebovala odpařit. Slít se to moc nedalo, jedině přes síto, ale to se mi nechtělo. Když byla voda dostatečně odpařená, což trvalo jen chvíli, přidala jsem na kostky nakrájené vychladlé, oloupané brambory. 

přidání brambor

Celé jsem to ještě maličkou chvilku povařila, dosolila a přidala česnek. Vznikla nevábná lepenice výborné chuti. Mňam!