Co dům dal počtvrté - zapečené kroupy

25.10.2016 14:48

Dneska jsem si řekla, že už jsme dlouho neměli zapečené kroupy. Vyndala jsem prkýnko, nůž, pánvičku a šlo se na věc. Nejprve jsem na malé kostičky nakrájela špek a hodila ho na rozpálenou pánev. Pak jsem k němu přidala dvě větší nadrobno nakrájené cibule a nechala jsem, ať si tam spolu dělají, co se jim líbí. Očistila jsem si několik žampionů, nakrájela je na plátky a přidala je do pánve. Osolila jsem to, ochutila drceným kmínem, zakapala trochou worcestrové omáčky, podlila vodou a nechala dusit. Občas jsem nakoukla a přilila vodu. Po půlhodince jsem přisypala ječné perličky, majoránku, přisolila a mocně dolila vody. Dál už jsem to nevařila.

Tuhle kejdu jsem nalila do předem máslem vymazaného pekáčku a nechala čtvrt hodinky stát, než se mi rozehřála trouba. 

nalití hmoty do pekáčku

po čtvrt hodině

Za oněch patnáct minut se voda částečně vsákla a já jsem pekáček vetkla do trouby vyhřáté na 160°C. Po hodině pečení bylo hotovo.

po hodině pečení

Teď už vím, že jsem tam zase nalila málo vody, někdy se mi to prostě stane. Vrchní vrstvička křupala o trošku víc, než bych si představovala, takže příště vodou celé potopit.

Ale mňamka to byla veliká.

A jelikož jsou všechny moje recepty jen inspirací pro Vás, vězte, že se i tento dá různě dle Vaší libosti obměňovat a doplňovat.