Napečeno pro koledníčky

22.03.2016 19:43

Každoročně míváme s Andulkou pro koledníky kromě vajíček napečené perníčky a nakoupené dobroty typu tatranka, čokoládka a tak. A jelikož se po předchozích zkušenostech snažím kupovaným sladkostem vyhýbat, nastal čas vytáhnout receptář, nakoupit suroviny a vydat se vstříc voňavému kuchyňskému dobrodružství.

Zdědila jsem po babičce slovy dva recepty. Recept na vánoční rybí polévku a recept na medové pečivo. Hýčkám si je oba ve svém srdci jako drahokam.

Vánoční rybí polévku o letošních velikonocích vařit nebudu, takže se pusťme do medového pečiva.

Ingredience:

70 dkg hladké mouky
40 dkg moučkového cukru
10 dkg medu
4 vejce

Všechny ingredience se smíchají do hroudy, která se pořádně prohněte a těsto se dá na den, dva spinkat do lednice nebo studené spíže. Mně se letos stalo, že mi do něho ve špajzce nalezli mravenci. Vyfoukala jsem je a vyklepala, ale několik jich přece jen skončilo rozpláclých v těstě. Radši jsem je vždycky vyndala, aby z toho neměli koledníčci šok.

Obvykle se babiččina receptu nedržím, jelikož si ráda všechno dělám po svém (občas se to nevyplatí). Používám celozrnnou pšeničnou mouku, nebo ještě radši celozrnnou špaldovou. Cukru dávám míň podle svého momentálního rozpoložení. Někdy se mi díky těmto mým odchylkám od původního receptu těsto nespojí, což doháním přidáním mléka. Líp to ale chutná bez něj.

Takže:

Těsto vyválíme na dva, tři milimetry, vykrajujeme vykrajovátky na cukroví a klademe na plech. Pečeme na 150° C asi 9 minut.

Upozornění:

Vzhledem k absenci tuku je pečivo hodně tuhé. Ale pokud si dáte tu práci a pomocí slin ho v ústech rozmělníte, odmění se Vám lahodnou chutí.

 

komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek