Nebeské obláčky

20.01.2016 20:49

Jelikož jsem se o silvestru rozhodla, že se naučím péct nějaké slané pečivo (poté, co jsem v obchodě zjistila, že drtivá většina slaných pokroutek obsahuje palmový olej), je tady první vlašťovka.

 

Použité suroviny:

60 dkg ve slupce uvařených, vychladlých brambor

20 dkg pšeničné bílé polohrubé mouky

30 dkg celozrnné špaldové mouky

25 dkg másla změklého při pokojové teplotě

sůl

drcený kmín

vajíčko na potření

lněné semínko

 

Oloupala jsem brambory a Andulka mi je nastrouhala na jemném struhadle. Já jsem z nich pak spolu s moukou, máslem solí a kmínem uhnětla těsto. Rozválela jsem je na tloušťku asi 3 mm a An z něj vykrajovala vykrajovátkem na cukroví jednotlivé kousky, které kladla na plech, na nějž jsem předem položila pečící papír. Než plech strčila do trouby, potřela je rozkvrdlaným vajíčkem a posypala lněným semínkem. Já jsem je pak pekla v troubě 20 min. při teplotě 160°C.

    

Přestože jsou naše pokroutky tvaru rohlíčků, Anynce připomínají spíš obláčky a navíc prý, když je sníš, jsi jak v sedmém nebi. Takže: NEBESKÉ OBLÁČKY :o)

 

 

Dobrou chuť!

 

KOMENTÁŘE

Já nevím....snad zkusím

Katka 22.03.2016
V občasných zdravovýživových záchvatech koupím vždy něco, a pek nevím, co s tím. Spíš se mi o tom nechce přemýšlet, jsem vzajetí stereotypu....tohle bych mohla zkusit. Jakousi zdravou mouku ve spíži mám. Pokud už se do ní nedali moli....:P

Přidat nový příspěvek