Nedělní oběd

10.01.2021 16:37

V sobotu večer jsem si vyndala z mrazáku hrudku kuřecího prsa a před usnutím, a pak i než jsem se ráno z postele vyškrábala, jsem přemýšlela, co s ním provedu. Bohužel žádný nápad. Nejsem masový kuchařský virtuóz, moje fantazie i dovednosti jsou v tomto směru velmi omezené.  Na pánvi to vysuším, mám chuť na něco šťavnatějšího. Tak že bych to nějak šikovně upekla, aby to mělo šťávičku? Upeču to. Bude to šťavnaté, když to něčím pořádně zaliju a bude to bez práce. Dám do toho cibuli, aby toho bylo víc a mělo to chuť. Na mysl mi přichází taťkovo švejčužou (tak tomu říkal), které nám dělával. Milovala jsem to. Taťka byl kuchař a všechno, co uvařil, bylo famózní. Zkusím tam dát kromě té cibule, která tam nepatří, ingredience, kterém tam dával on. Jen teda s tím rozdílem, že on to dělal na pánvi, já to šoupnu do trouby. Maso nakrájím na kostičky, položím ho vrstvu do vymazané zapékací mísy, na to arašídy, cibuli, sůl, kari koření, zaliju to trochou kukuřičného škrobu rozmíchaného ve vodě. A znovu maso, arašídy, cibule, sůl, kari koření. A navrch ještě jednu vrstvu masa. Celé to zaliju škrobem rozmíchaným ve vodě a přikápnu do toho trochu bílého vína.  A šup s tím do horké trouby. Za hodinku to vyndám a podávám s rýží/jáhlami a salátkem. Mňamka. A chutnalo to skoro jako od taťky.