Vaříš s láskou?

28.12.2015 21:40

Tuhle otázku jsem si čas od času pokládala několik let. Dost mi totiž záleží na tom, abychom já a moji strávníci dostávali jídlo se vším, co v něm má být. Tedy i s tím jemným kořením, kterým je láska.

Přemýšlela jsem, jak se láska do jídla dává. Musí se na to člověk nějak soustředit? Musí do vaření vkládat nějakou myšlenku? Nebo je to dokonce magie? Jednou jsem četla postřeh nějaké ženy, citlivé na energie, že je při stolování závislá na lásce v jídle. „A jak se to tam teda dává?“ Ptala jsem se dál sama sebe.

Vždycky jsem si myslela, že Andulka vnímá kuchyň jako místo, které jí bere maminku. Přece jen tam trávím několik hodin každý den, protože denně vařím. Jaké bylo moje překvapení, když sama od sebe prohlásila, že mě nejradši vidí v kuchyni. Zaskočilo mě, že to vidí úplně jinak, než jsem si myslela. Bezpochyby tam tedy tu lásku vnímá. Stejně tak i moje kamarádka, která když do mojí alchymistické komnaty vešla, pravila, že je hodně cítit, že už je tam dost odvařeno a že se vařilo s láskou. Eh, mrzí mě, že ač umím energii vysílat i přeposílat, ještě stále ji nedokážu vědomě cítit.

Nuže tedy dobrá, jsou lidé, kteří lásku z mého gastronomického tvoření cítí. To znamená, že ji tam dávám. Jen stále nevím jak. Dumala jsem, dumala a uvědomila jsem si, že když mám špatnou náladu nebo když se mnou cloumá předmenstruační syndrom, nebaví mě vařit a velmi často pak uhňoucám blivajz. Áha, takže když mám špatnou náladu, lásku do jídla určitě nevkládám, to je jisté. Znamená to teda, že když mám náladu dobrou a vařím ráda, tak aniž bych se nějak snažila do jídla přidávat nějakou nadhodnotu, láska do něj plyne automaticky? Myslím, že ano. Přesněji, teď už jsem o tom přesvědčená.

A úplně nejčerstvější zážitek s láskou v jídle mi poskytla opět moje dcera Anička letos o vánocích. Přesněji včera 26. prosince 2015. Snídala moji vánočku, kterou jsem upekla den před Štědrým dnem. Jen si ulomila první sousto, zahlásila, že vánočka začala sálat energií lásky. Asi se i láska musí nechat uležet :o)

komentáře

Vařím, vaříš, vaříme.... s láskou :o)

Malama 20.02.2016
Miloušku, je krásný, že to jako muskej umíš ocenit. Takovejch Vás moc není.

vaření

Chlup 29.12.2015
když mi to dovolí čas,uvařím. Vařím rád, doufám, že i dobře, protože nás to všechny bratry naučila maminka. a nejen vařit. Prádlo jsme prali na valše, šili jsme jak na strojích (pro kšeft), tak ručně.....i štepovat ponžky a konec konců i háčkovat a plést. Neměli jsme sestru/y, tak jsme to dělali my klucí. Prdele jsme měli někdy pruhovaný jako zebry od rákosky ale dneska mockráte mamince v duchu děkujeme, že nás to naučila. Dokonce dva bratři se vyučili kuchařem. Protože dělám Vénovi tátu-mámu musím stíhat vše.Vařím pro čtyři lidi (já -dva a Véna - dva.) a většinou to zhltnem jako vlčácí. Takže moc lásku v jídle nevnímáme......bohužel. Přes týden Venoušek baští obědy u babičky a já v konzervách nějaký cit neumím najít. Fakt je ten, že kdyby nám uvařila nějaká milovaná osůbka, asi by to byla nádhera. Takhle mohu jen v duchu závidět. Chlup

Přidat nový příspěvek